مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک "نیکا" تهران

مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک "نیکا" تهران

شنوایی شناسی، گوش حلق وبینی، تجویز سمعک، سنجش شنوایی
مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک "نیکا" تهران

مرکز تخصصی ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک "نیکا" تهران

شنوایی شناسی، گوش حلق وبینی، تجویز سمعک، سنجش شنوایی

مراحل تهیه سمعک

مراحل تهیه سمعک

سمعک یک وسیله شخصی است و بر مبنای میزان کم شنوایی، شکل گوش یا حتی نیازهای شما تنظیم می شود. بنابراین، روند تهیه سمعک شامل مراحل مختلف است تا از بهترین تنظیم در جنبه های مختلف مطمئن باشیم.
مراحل زیر برای تهیه کردن سمعک باید طی شود:


کشف آسیب شنوایی:

در بزرگسالان، مسیر تنظیم سمعک اغلب از آن جایی شروع می شود که فرد احساس می کند، شنوایی اش آن طور که باید باشد، نیست. این احساس از آن جا منشأ می گیرد که فرد برای فهمیدن صحبت دیگران از آن ها بخواهد که جملات خود را دوباره تکرار کنند. یا هنگامی که بلندی صدای تلویزیون برای فرد در سطح خوبی قرار دارد، دیگران از بلندی آن شکایت دارند. 

کم شنوایی کودکان دقیقاً از هنگام تولد یا بعد از آن با استفاده از آزمون رفتاری یا با مشاهده رشد زبانی کودک، تشخیص داده می شود.

اگر احساس می کنید که مشکل شنوایی دارید، هرچه سریع تر به یک متخصص مراجعه کنید.

- اولین جلسه همراه با یک متخصص شنوایی: تشخیص کم شنوایی و انتخاب سمعک

شنوایی شناس با انجام آزمایش های شنوایی، تعیین می کند که آیا مشکل شنوایی وجود دارد یا نه. اگر جواب منفی باشد، شما به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارید. اما اگر کم شنوایی داشته باشید، میزان کم شنوایی شما در هر گوش تعیین می شود و روی یک نمودار ویژه به نام ادیوگرام ثبت می شود. سپس شنوایی شناس، تکنولوژی هایی که ممکن است به شما کمک کند را به طور کامل به شما توضیح خواهد می دهد.
کم شنوایی، شکل مجرای گوش، نیازها، سلیقه و بودجه ای که دارید، همه در تصمیم گیری درست شما در انتخاب سمعک نقش دارد. تصمیم گیری هایی در مورد این که سمعک داخل گوشی باشد یا پشت گوشی، دیجیتال باشد یا آنالوگ ، با یا بدون کنترل از راه دور یا FM و... .

شنوایی شناس، یک قالب اولیه از گوش شما می گیرد که با استفاده از آن پوسته سمعک
 های داخل گوشی و یا قالب سمعک پشت گوشی ساخته می شود.
 

- دومین جلسه همراه با شنوایی شناس: تنظیم سمعک

شنوایی شناس شما، یک سمعک جدید برای شما تهیه کرده است. او سمعک ها را روی گوش شما قرار می دهد و آن ها را با توجه به کم شنوایی و نیازهای شما تنظیم می کند. علاوه بر این، او به شما نشان می دهد که چگونه سمعک را روی گوش خود قرار دهید یا آن را از روی گوش خود بردارید و چطور ولوم آن را تنظیم کنید. همچنین به شما نحوه نگهداری از سمعک آموزش داده می شود که چطور باتری سمعک را عوض کنید، چطور آن را تمیز کنید و ... .

در نهایت، او جزئیات بیشتری را از این که سمعک شما در محیط های مختلف چگونه عمل می کند را در اختیار شما قرار می دهد.
اکنون، شما با سمعک های جدیدتان به خانه خود باز می گردید. 

- اولین مراحل استفاده از سمعک جدید:

در چند روز آینده وقتی روزی چند ساعت از سمعک خود استفاده کنید، بیشتر با آن و قابلیت های آن آشنا می شوید. شاید بهترین راه برای این که سمعک خود را بشناسید و به کارایی آن پی ببرید، این باشد که از سمعک خود در محیط های آشنا استفاده کنید. سعی کنید وقتی با کسی صحبت می کنید و یا تلویزیون تماشا می کنید. ویژگی های سمعک خود را بشناسید. صدای خودتان ممکن است به نظرتان عجیب یا احتمالاً بلند باشد. اگر بلندی صداهای دیگر مناسب است، شما باید تمرین کنید که آهسته تر صحبت کنید.

هنگامی که به سمعک خود عادت کردید، ممکن است بخواهید که برخی از تنظیمات سمعک تغییر کند تا برخی از صداها بهتر شود. شرایطی را که شما می خواهید تغییر کند، را یادداشت کنید. سپس به شنوایی شناس خود مراجعه کنید تا او بر مبنای یادداشت های شما، تنظیمات سمعک را تغییر دهد.


- سومین جلسه همراه با شنوایی شناس: تنظیمات دقیق تر

شنوایی شناس شما، تنظیمات سمعک را بر مبنای تجربیات شما تغییر می دهد. او همچنین به پرسش های شما پاسخ
 می دهد و توصیه هایی به شما خواهد کرد. سمعک شما اکنون در مرحله ای قرار دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و صدایی با بهترین وضوح را به شما ارائه می دهد.
 


- استفاده طولانی مدت:

استفاده از سمعک را برای روزی چندین ساعت ادامه دهید. در این مسیر، شما یاد خواهید گرفت که چگونه از سمعک خود به خوبی استفاده کنید. و از آن بیشترین بهره را ببرید. اکنون با صداهای جدیدی که برای شما قابل شنیدن هشتند، گوش شما "آموزش" می بیند و فعال باقی می ماند. در نتیجه ارتباط عصبی بین گوش و مغز ضعیف و ناکارآمد نخواهد شد. در استفاده های طولانی مدت از سمعک، شما در می یابید که آیا به سیستم های جانبی دیگر مثل FM نیاز دارید یا خیر. FM سیستمی است که به شما کمک می کند که در محیط های پر سروصدا و یا اکو دار بهتر بشنوید. همچنین تماشای تلویزیون یا صحبت کردن با تلفن را برای شما راحت تر می کند.


هر زمان که شما سؤالی داشتید، با ما تماس بگیرید .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد