خودتان را دوست داشته باشید

باورش کنید

بهش اعتماد کنید

هروقت شکست خوردید دلداریش بدید

هروقت پیروز شدید بهش تبریک گفته و براش هدیه بخرید.

نتیجه خوبی خواهد داد.

ناشنوای موفق

روزي از روزها گروهي از قورباغه هاي کوچک تصميم گرفتند که با هم مسابقه دو بدهند. هدف مسابقه رسيدن به نوک يک برج خيلي بلند بود. جمعيت زيادي براي ديدن مسابقه و تشويق قورباغه ها جمع شده بودند و مسابقه شروع شد. کسي توي جمعيت باور نداشت که قورباغه هاي به اين کوچکي بتوانند به نوک برج برسند.

از بين جمعيت جمله هايي اين چنيني شنيده مي شد: «اوه، عجب کار مشکلي!!»، «اون ها هيچ وقت به نوک برج نمي رسند.» يا «هيچ شانسي براي موفقيت شان نيست. برج خيلي بلنده!» قورباغه هاي کوچک يکي يکي شروع به افتادن کردند به جز بعضي که هنوز با حرارت داشتند بالا و بالاتر مي رفتند. جمعيت هنوز ادامه مي داد: «خيلي مشکله! هيچ کس موفق نمي‌شه!» و تعداد بيشتري از قورباغه‌ها خسته مي شدند و از ادامه دادن منصرف.

ولي فقط يکي به رفتن ادامه داد؛ بالا، بالا و باز هم بالاتر. اين يکي نمي خواست منصرف بشه! بالاخره بقيه از بالا رفتن منصرف شدند به جز اون قورباغه کوچولو که بعد از تلاش زياد تنها قورباغه اي بود که به نوک برج رسيد!

بقيه قورباغه‌ها مشتاقانه مي خواستند بدانند او چگونه اين کار رو انجام داده؟ اونا ازش پرسيدند که چطور قدرت رسيدن به نوک برج و موفق شدن رو پيدا کرده؟ مشخص شد که برنده مسابقه ناشنوا بوده!

انيشتين مي گويد:

· 

 هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.

·  دست خود را یک دقیقه روی اجاق داغ بگذارید، به نظرتان یک ساعت خواهد آمد. یک ساعت در کنار دختری زیبا بنشینید، به نظرتان یک دقیقه خواهد آمد؛ این یعنی “نسبیت”.

·  فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد.

·  عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم.

·  من هوش ِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم.

·  سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید.

·  دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کسانی که شرارتها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند

·  یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصهء علم و هنر می شود فرار از زندگی روزمره است.

·  مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست؛ تنها راه آن است.

·  حقیقت آن چیزی است که از آزمون تجربه، سربلند بیرون آید.

·  زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید

زیبا ببنید

درست بشنوید

دقیق لمس کنید 

مثبت بیندیشید

درست عمل کنید

زودقضاوت نکنید

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری دوم www.pichak.net كليك كنيد

یه درس از یه مدرس

یک استاد دانشگاه کلاسش را با بالا بردن لیوانی که درونش مقداری آب بود شروع
کرد. او لیوان را به اندازی که همه آنرا ببینند بالا گرفت و از دانشجویان
پرسید: "فکر میکنید وزن این لیوان چقدر است؟"
دانشجویان پاسخ دادند...
"50 گرم!"...
"100 گرم!"....."150 گرم!"
استاد گفت:
"تا زمانی که آنرا وزن نکنم واقعاً نمی دانم.
اما سوال من این است که اگر برای چند دقیقه لیوان را به همین صورت نگه دارم چه
اتفاقی می افتد؟"
دانشجویان پاسخ دادند: "هیچی!"
استاد پرسید: "خوب اگر همین حالت به مدت یک ساعت نگه دارم چطور؟"
یکی از داشجویان گفت: "دستتان درد می گیرد."
"درست، حالا اگر به مدت یک روز لیوان را بالا نگه دارم چه؟"
یکی از دانشجویان پاسخ داد:
"دستتان کرخت و بی حس می شود و ممکن است دچار فشار شدید عضلانی و رعشه شوید و
مطمئن کارتان به بیمارستان می رسد!"
... و همه شروع به خندیدن کردند.
استاد گفت:
"خیلی خوب، اما آیا در تمام این مدت وزن لیوان تغییر می کند؟"
همگی جواب دادند: "خیر"
استاد دانشجویان را به فکر فرو بُرد: "پس چه چیزی باعث فشار عضلانی و درد دست
شد؟ اکنون برای رهایی از درد چه کاری باید انجام دهم؟"
یکی از دانشجویان پاسخ داد: "لیوان را زمین بگذارید!"
استاد گفت: "دقیقاً!"
مشکلات زندگی چیزی شبیه این هستند. برای چند دقیقه در ذهنتان نگهشان دارید،
بنظر مشکلی پیش نمی آید.
برای مدتی طولانی نگهشان دارید، دردش شروع می شود.
باز هم مدت زمان نگهداری را بیشتر کنید، باعث رخوت، رعشه و ناتوانی شما
میگردند.
قادر به انجام هیچ کاری نخواهید بود.
فکر کردن به چالشها و مشکلات زندگی مهم است، اما حتی مهم تر این است که در
انتهای هر روز قبل از خواب آن مشکلات را زمین بگذارید.
به این ترتیب استرستان رفع می شود و وقتی از خواب بیدار می شوید سرحال، با
نشاط و قوی هستید و میتوانید هر مشکل و چالشی که در طول روز با آن برخورد
میکنید را برطرف کنید.*

10 درس از افسانه دنیای اتم

۱)از مواجهه با ترس ها نترس!

او حتی در نوجوانی از به چالش کشیدن نظرات و عقاید اطرافیانش ابایی نداشت. از روش تدریس رایج در مدارس آن زمان راضی نبود. او در یادگیری به تفکر انتقادی در برابر حفظ بی چون و چرای مطالب کتاب ها معتقد بود. اگر قرار بود هر بار که کسی کارهایش را به باد انتقاد می گرفت عقب نشینی کند و دست از تلاش بکشد هیچ وقت به موفقیت نمی رسید. برخی از نظریه های او به سرعت و سهولت در مجامع علمی پذیرفته نشد اما او از پا ننشست، ادامه داد و سرانجام توانست نگاه بشریت را به جهان هستی تغیییردهد.

۲)زیاد جدی نگیر!

 زمانی که انشتین در آمریکا به شهرت رسید اغلب مردم او را در خیابان می شناختند و درباره ی نظریه هایش او را سؤال پیچ می کردند. ولی او با لطافت طبع خاص خودش می خندید و می گفت همه من را با پروفسور انشتین اشتباه می گیرند. با توجه به نوع کاری که انجام می داد(فعالیت عمیق فکری) هیچ کس انتظار شخصیتی شوخ در کسی که با نظریاتش جهان را به لرزه درآورد ندارد. اما تلاش برای نیل به پیروزی کاری نیست که جدیتی همیشگی بطلبد. اندکی شوخ طبعی و شادی در دراز مدت ضامن سلامتی است. اگر انشتین در تمام مدت کار و فعالیتش جدی و عبوس بود، با کاری که او انجام می داد و مباحث عمیقی که درگیرش شده بود  مطمئناً به عرصه جنون می رسید.

۳)گاهی فقط تظاهر کن که مشغول فعالیتی!

مانند بقیه افراد انشتین هم گاهی حس و حوصله کار نداشت او هم به مرخصی می رفت. اما موفقیت و حجم عظیم یافته های او نشان می دهد که علی رغم آن که گاهی از کار دست می کشید اما هیچ گاه مسیرش را گم نکرد و دست از تلاش نکشید. او به خوبی می دانست که احساسات و عواطف تکیه گاهی مطمئن برای اهداف و آرزوهای بزرگ هستند.

۴)انتقاد پذیر باش!

مثل همه ی بزرگان می دانست که ممکن نیست همه با عقاید و نظراتش موافق باشند و البته لزومی بر جلب موافقتشان نمی دید. اما این بازخوردها را چالش هایی در ادامه ی راهش می انگاشت و سعی می کرد سخت‌تر کار کند تا به آن ها ثابت شود که اشتباه می کنند و او درست می گوید.  تلاش برای جلب رضایت و اعتماد منتقدین تنها اتلاف وقت وانرژی است که می توانی از آن برای پیشبرد کارت فارغ از نظرات و عقاید دیگران استفاده کنی.

۵)شکست را سخت در آغوش بگیر!

فیزیک جزء علوم دقیق است اما بعید می دانم هیچ فیزیکدانی در همان ابتدای مواجهه با آن به همه ی ابعادش مسلط شده باشد. انشتین معتقد بود موفقیت یعنی روند یادگیری در گذر زمان! تنها هدف و مأموریت اشتباهات، آموزش نکات کوچک و بزرگ به او بود. اشتباهاتی که با برگشتن و تصحیح آن ها روی تخته سیاه کارگاهش ، راهش را در حرکت دوباره در آن مسیر هموارتر می ساخت. یکی از معظلاتی که همواره ما را عقب نگه می دارد ترس از ارتکاب اشتباه است. در دراز مدت در می یابی که سکوت و سکون به مراتب بدتر و مضرتر از رفتن و اشتباه کردن است. اشتباه در واقع یعنی به پیش رفتن و یادگرفتن آن چه نباید انجام داد.

۶)قدم های کوچک بسوی هدف

اکثر ما موفقیت را قله ای دور از دسترس می بینیم و این گاهی باعث می شود هیچ تمایلی به سعی و تلاش از خود نشان ندهیم. چرا سختی بکشیم وقتی به هر حال این راه طی می شود و به پایان می رسد؟ این تصور از پیروزی اشتباه و مهلک است. انشتین روز و شب تلاش کرد و بر کاستی ها و مسائل علم فیزیک غلبه کرد اما نه یک شبه! هدفی غایی در ذهن داشت و می دانست با هر گامی که به جلو بر می دارد یک قدم به آن چه در ذهنش دارد نزدیکتر می شود. کار کوچکی که در یک زمان محدود انجام می دهی شاید به نظر بزرگ و مهم نرسد اما بدان که در مقیاس بزرگتر حرکتی است کوچک در مسیری طولانی به سوی هدفی بزرگ!

۷)خودخواه نباش!

موفقیت های انشتین موجب حسن شهرت و محبوبیتش در جهان شد. وی بدون هیچ گونه چشمداشت و تمایلی به کسب قدرت یا ثروت موجب پیشرفت و تعالی نوع بشر شد! او خیر و صلاح انسان ها را سرلوحه ی راهش قرار داد و تا رسیدن به آن از پا ننشست.

به خاطر داشته باشیم که ما در این دنیا تنها نیستیم و تنها برای خودمان زندگی نمی کنیم. وقتی سخاوتمندانه، با رویی گشاده و قلبی سبکبار و رها به دیگران خدمت کنیم جهان تبدیل به مکانی بهتر می شود و این امر کمک می کند تا در مسیر زندگی دگرش یابیم و انسان های بهتری شویم.

۸)تنها به ساز خودت برقص!

انشتین از دنباله روی های کوکورانه و بی فکر مردم متنفر بود. اگر به دیگران اجازه بدهی در مورد توانایی‌هایت اظهار نظر کنند باید تنها به رؤیای پیروزی وکامیابی بسنده کنی. آنچه اطرافیان در مورد ما می‌گویند نظراتی است که البته وحی منزل نیستند و در بیشتر موارد باید به آرامی از کنار آن ها گذشت. قدرت اندیشه و اختیار موهبتی بزرگ برای همه ی انسان هاست. دنیا با آن چه امروز می بینیم بسیار تفاوت داشت اگر انشتین تحت تأثیر حرف کسی قرار می گرفت که در کودکی به او گفته بود: به درد هیچ کاری نمی خورد!

۹)همیشه برای یادگیری و پیشرفت حرص و ولع داشته باش!

او خودش را صاحب استعداد خاصی نمی دید تنها تفاوتش این بود که بسیار کنجکاو بود. او سیری ناپذیر بود. هر مقاله و نظریه ای گامی بود به سوی پرسش و پاسخ بعدی! بعدی! بعدی!

همیشه به دنبال تازه ها! همیشه در حال رشد و بالیدن! اگر این صفات را در خودمان نهادینه کنیم به موفقیت نزدیکتر می شویم. سمی ترین تفکر ممکن آن است که فکر کنیم آن چه انجام داده ایم کافی است! احساس کامل بودن را در خودت از بین ببر تا راهت را برای پیشرفت هموار سازی!

۱۰)ادامه بده! از پا ننشین!

در مسیر پیش روی به سوی آمال و آرزوهایت ممکن است با موانع زیادی روبرو شوی. اما این دلیل نمی شود که عقب نشینی کنی و بازی را واگذار کنی! این فقط نشان می دهد که چقدر اراده ات سست و بی جان است! انشتین کسی بود که سعی کرد در زندگی با مسائل و مشکلات کنار بیاید و آن ها را قدم به قدم حل کند.

10 درس از زندگی بزرگ مرد دنیای فیزیک

1- تخیل مهم تر از دانش است چراکه دانش محدود است اما تخیل همه ی هستی را در آغوش دارد، پیشرفت را مشابه سازی می کند و در مقابل چشمانت قرار می دهد و قادر است انقلابی سهمگین به پا کند.

2- تفاوت بین نبوغ و حماقت در آن است که نبوغ محدودیت هایی دارد.

3- هرگز پرسشگری را کنار نگذار، کنجکاوی بشر حتماً علتی دارد.

4- علم بدون دین سست است و دین بدون علم کور.

5- دو چیز نامحدود است، جهان و حماقت بشر! البته درباره ی جهان مطمئن نیستم!

6- افتادن در دام عاشقی احمقانه ترین کاری نیست که بشر انجام می دهد ولی مطمئناً علت این افتادن جاذبه ی زمین نیست.

7- زیباترین تجربه ها ناشناخته ترین آن هاست و این اساسی ترین احساسی است که خاستگاه علم و هنر ناب محسوب می شود.

8- کسی که هرگز اشتباه نکرده کسی است که هرگز تلاش نکرده است.

9- بیشتر از آن چه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.

10- چشمگیرترین اثرات کاربردی علم آن است که به ابداع چیزهایی میدان می دهد که بر غنای زندگی می افزایند، هرچند آن را پیچیده تر هم می کنند.

 

پشیمانی و تاسف

از بزرگانی که راجع به پشیمانی و تاسف سخن گفته اند بخوانیم:

به جاست از سر حسرت آه بكشيم كه برخي با استعدادشان مي توانند ژرفترين ادراك ها را از احساس هاي خويش بيرون آورند، حال آنكه افرادي مانند ما با ترديد رنج آور و تلاش هاي مداوم مي تواند به آن راه پيدا كند.((زيگموند فرويد))  

 ...

ادامه نوشته

50 جمله فلسفی

 

ü     حوایی باش که آدمت به هوای تو زندانی زمین شود. 

 

ü     دشمنان خود را دوست داشته باش !!! دیوانه شان میکند …

 

ü     صداقت یک هدیه بسیار گران قیمت است، آن را از انسان های ارزان انتظار نداشته باش .

 

ü     *برای نابود کردن یک فرهنگ، نیازی نیست کتاب ها را بسوزانید. کافیست کاری کنید مردم آنها را نخوانند . . .

 

ü     باز هم بلند شو. ایستادن کسی که زمینش زده اند از کسی که به زور سر پایش نگه داشته اند زیباتر است.

 

ü     آنکه واقعا تو را دوست دارد به ساز آرام بودنت کفایت میکند و هرگز نمیخواهد رقاصه ی سازهایش باشی …

 

ü     خیلی چیزها هستند که وقتی به دستشان می آوری دیگر برای تو نیستند ، تویی که در دست آنهایی …

 

ü     انسان سه راه دارد :

 

·        راه نخست از اندیشه می گذرد ، این والاترین راه است !

 

·        راه دوم از تقلید می گذرد ، این آسان ترین راه است !

 

·        راه سوم از تجربه می گذرد ، این تلخ ترین راه است !

 

ü     بترس و بلرز … ولی قدمی پیش بذار…

 

ü     فانوس هاى ده مى دانند بیهوده روشن هستند و سگهاى ده باخبرند که بیدارى بى فایده است، وقتى در روشنى روز، دزدها به مهمانى کدخداى ده مى روند.

 

ü     بچه ها هرگز مادرشان را زشت نمی دانند … سگ ها اصلا به صاحبان فقیرشان پارس نمی کنند … اسکیموها هم از سرمای آلاسکا بدشان نمی آید …

 

ü     اگر کسی یا جایی را دوست داشته باشید ، آن را زیبا هم خواهید یافت … زیرا ” حس زیبا دیدن ” همان عشق است … !

 

ü     ارزش هر لحظه رو با فکر کردن به لحظه بعد از دست نده . . .

 

ü     عکس های قشنگ دلیل بر زیبایی تو نیست … ساخت دست عکاس است... درونت را زیبا کن که مدیون هیچ عکاسی نباشی! (مرحوم خسرو شکیبایی)

 

ü     بزرگ ترین مصیبت برای یک انسان این است که، نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد، نه شعور لازم برای خاموش ماندن. (ژان دلابرویه)

 

ü     جذابیت همیشه در تفاوت هاست، هیج آهن ربایی قطب هم سانش را جذب نمی کند.

 

ü     سوزش شلاقی که بیدارم کند بهتر از نوازش دستی ست که خوابم کند …

 

ü     پـنـجـره را بـاز کن و از ایـن هـوای مـطـبـوع بـارانـی لـذت بـبـر،خـوشـبـخـتـانـه بـاران ارث پـدر هـیـچـکس نـیـسـت . . .(حسین پناهی)

 

ü     کودکی مرحله ای از زندگی ست که تو در آیینه شکلک در میاوری … میانسالی مرحله ای از زندگی ست که آیینه برایت تلافی می کند …

 

ü     مردم می گویند عشق کور است، زیرا نمی دانند که عشق چیست. من به تو می گویم ، فقط عشق چشم دارد به غیر از عشق همه چیز نابیناست . . . (اشو)

 

ü     تظاهر به خوشبختی دردناک تر از تحمل بدبختی است !

 

ü     احساس منفی، ترمز موفقیت ماست؛ ترمزهای خود را رها کنید . (برایان تریسی)

 

ü     ﻧﻪ ﻣﺮﮒ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺗﺮﺳﻨﺎﮎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺁﻧﻘﺪﺭﺷﯿﺮﯾﻦ، ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ به خاطرش ﺷﺮﺍﻓﺘﺶ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﭘﺎ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ …

 

ü     برخی آدمها تنها به یک دلیل از مسیر زندگی ما می گذرند تا به ما درسهایی بیاموزند که اگر می ماندند هرگز آن درسها را یاد نمی گرفتیم . . .

 

ü      

ü     از گوش دادن به سخنان دشمنانتان غافل نباشید، آنها اشتباهات شما را به خوبی بیان میکنند ! (شکسپیر)

 

ü     میوه ای که در دسترس ماست از میوه بالای شاخه درخت لذیذتر است، ولی میوه بالای درخت از این جهت در نظرمان جلوه می کند که دستمان به آن نمی رسد …

 

ü     قضاوت و پیش داوری درباره ی یک شخص مشخص نمی کند که او کیست ، مشخص می کند که شما کیستید . . .

 

ü     قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را ! این باران است که باعث رشد گلها میشود نه رعد و برق !

 

ü     حق الناس همیشه پول نیست گاهی دل است . دلی که باید میدادی و ندادی . . .

 

ü     برای دادن گل به دیگران، منتظر مراسم تدفین آنها نباشید . . .

 

ü     از جنگ بدتر هم هست : کسی که چیزی ندارد تا برایش بجنگد. . .

 

ü     هرگز افسوس پیر شدن را نخورید، چرا که افرادی بسیاری از این امتیاز محروم مانده اند . . .